Razvoj pažnje i koncentracije jedan je od ključnih aspekata kognitivnog razvoja u dječjoj dobi. Iako se često povezuju s uspjehom u školi, ove vještine imaju važnu ulogu i u svakodnevnom funkcioniranju – od sposobnosti slušanja, planiranja zadataka pa sve do emocionalne regulacije. Pažnja označava sposobnost djeteta da usmjeri svoj um i tijelo na određenu aktivnost, a koncentracija podrazumijeva održavanje te pažnje tijekom određenog vremena.
U suvremenom ubrzanom životu sve je više interesa za metode koje prirodno potiču razvoj pažnje, bez prisile i stresa. Igra LEGO® kockama jedna je od takvih aktivnosti. Iako se na prvi pogled radi o jednostavnoj igri, brojna istraživanja i praksa pokazuju da upravo ovakve “strukturirane igre” imaju velik potencijal za razvoj fokusiranosti, vizualno-prostorne percepcije i izvršnih funkcija kod djece.
Kroz igru LEGO® kockama djeca nadilaze kreativnost – kroz nju djeca spontano treniraju pažnju, uče čekati, planirati i razmišljati logički. Takva kombinacija igre i mentalnog angažmana ima izravan utjecaj na razvoj koncentracijskih sposobnosti. Navedeno se očituje kroz:
Dugotrajna usmjerenost na zadatak
Složiti određeni model ili osmisliti vlastitu konstrukciju zahtijeva planiranje i upornost. Djeca često spontano ostaju fokusirana i po 30 minuta ili više, što je rijetkost u digitalnom svijetu. To jača njihovu sposobnost održavanja pažnje na dulji period.
Vizualno-motorička povezanost
LEGO® igra aktivira ruke i mozak istovremeno – dijete mora pratiti upute, razmišljati u prostoru i koristiti finu motoriku. Ova kombinacija izuzetno potiče koncentraciju i razvoj neuronskih veza.
Rješavanje problema i prilagodba
Kad nešto ne ide po planu – kockica ne odgovara ili se konstrukcija sruši – dijete mora promisliti, prilagoditi se i pokušati ponovno. Ovakve situacije uče ih upornosti, samokontroli i smirenom pristupu izazovima.
Smanjenje vanjskih distrakcija
Kada dijete uživa u LEGO® igri, često prirodno zanemari druge vanjske podražaje – televiziju, buku ili druge igračke. To je pokazatelj duboke koncentracije koju vrijedi njegovati.
LEGO® kao alat za učenje i terapiju
Nije slučajno da LEGO® kocke koriste i logopedi, terapeuti i učitelji u radu s djecom. Kroz igru se može razvijati pažnja kod djece s ADHD-om, jačati sposobnost praćenja slijeda i poticati timski rad, posebno u strukturiranim aktivnostima poput Edukido radionica.
LEGO® kocke nisu samo igračka – one su alat koji na zabavan i prirodan način razvija djetetovu pažnju, koncentraciju i samopouzdanje. U svijetu koji djeci stalno nudi previše podražaja, upravo ovakva vrsta igre pomaže da se usmjere, smire i rastu.
Uz LEGO® kockice roditelj bi trebao omogućiti svome djetetu vrijeme bez žurbe, da ne prekida igru ako nije potrebno. Ne nudite rješenja prebrzo, dopustite djetetu da se samo nosi s izazovima tijekom gradnje. Igrajte se zajedn0, zajedničko slaganje može dodatno motivirati dijete da ostane koncentrirano. Pohvalite trud, a ne samo rezultat jer time potičete upornost i strpljenje Upravo sve navedene alate uz LEGO® kockice koristimo na našim Edukido radionicama jer znamo da igra ima moć oblikovati pažljivo, strpljivo i znatiželjno dijete.
