Biti koncentriran znači imati mogućnost da svoje misli određeno vrijeme usmjerimo na neki zadatak. Poremećaji pažnje i nemir danas se dijagnosticiraju vrlo često (ADHD i ADD). Dijagnoze se postavljaju na temelju ponašanja, no u puno sličajeva se ne analizira stvarni uzrok. Postoji sumnja da je isto vezano na neurološke abnormalnosti, no isto nije dokazano. Često se koriste i lijekovi kako bi se aktivnost usporila ili povećala. Djeca koja imaju problema s koncentracijom većinom ne mogu filtrirati informacije. Čujemo ušima, uho filtrira nevažne zvukove i ostaje nam potrebna informacija. Kod djece s poremećajem pažnje i koncentacije isto nije tako.
U današnje vrijeme čak i djeca koja nemaju postavljene dijagnoze vezane za poremećaj pažnje i koncentracije imaju manju koncentraciju od djece prije 30 – 40 godina. Isto je vezano na način života, sve više prisutnih digitalnih sadržaja, video igara i gledanja u ekran. Djeca mlađe predškolske dobi sposobni su igrati istu igru od 30-50 minuta. U dobi od pet do šest godina igra može trajati i do 2 sata. Treba uzeti u obzir i individualne razlike kod djece.
Igre koje se preporučaju za poboljšanje koncentracije:
- Precrtavanje predložaka
- Slagalice
- Jednostavni kućanski zadaci
- Igre razvrstavanja
- Bojanje, pisanje
- Zadaci opažanja
- Čitanje
- Igranje uloga
- GRAĐENJE
Igra s Lego® kockama već je generacijama nezaobilazni dio odrastanja. Većina nas negdje skladišti još dio kockica iz našeg djetinstva. Kocke se biraju prema uzrastu djeteta, a isto je primjenjeno i u Edukido programima. Od Lego Duplo za naše najmlađe do Lego City, Lego Friends, Lego Classic, Lego Creator itd.
Velika je važnost igre – kroz nju dijete uči i vođene igre – slijeđenje pravila. Na nastavi Edukida trener potiče koncentriranu igru i pušta dijete da dovrši zadani projekt u određenom vremenu. Pri tome, dijete gradi prema uputama, no prikazujući kreativnost pojedinca. Djeca vole stalnost i predvidivost, jer im to daje osjećaj sigurnosti. Iz tog razloga naš svaki sat ima određeni sadržaj(poticaj, pitanja i zaključci, stvaranje vlastitih svijetova, prezentacija). Informacije koje dajemo djeci su jasne i jednoznačne. Kada djeci padne koncentracija koristimo se zadacima opažanja. Promatramo tijek radnje, djeca usmeno završavaju rečenice vezane na temu rada. Često se poistovjećujemo sa našim projektima kroz igranje uloga. Djeca mjenjaju glasove i oponašaju zvukove ili radnje koje su vezane na temu. Osim toga, važno nam je da se djeca zabavljaju i rado dolaze na nastavu Edukida.