LEGO kockice i tzv. “dosadni predmeti”

May 15, 2024 | 0 comments

LEGO kockice, znanstveno je dokazano, izvrsne su za razvoj kreativnosti, fine motorike, koncentracije, samostalnog učenja, timskog rada, rješavanja problema. Djeca koja se vole igrati s legićima, u stanju su napraviti nevjerojatne kreacije od svojih kockica. Najčešće svoje nove setove slože jednom, nakon toga ih rasture i slože nešto svoje. Pa onda prepravljaju, nadograđuju, rastavljaju i ponovno sastavljaju. Svaki roditelj koji odgaja malog ljubitelja legića zna o čemu govorimo. 

Čini nam se da je o LEGO kockama rečeno sve, no uvijek postoji još nešto što možemo dodati.

Vrlo često se LEGO povezuje sa STEM područjem (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Gradeći svoje konstrukcije djeca uče o načinima gradnje, statici, matematici, fizici, a još ako ubacimo i elemente robotike, priča je gotovo potpuna. Gotovo, jer ako djetetu predložimo da složi dvorac ili jedrenjak, možda katapult ili priredi viteški turnir, onda nam je samo svemir granica. Teme iz područja povijesti, umjetnosti, geografije vrlo uspješno možemo obraditi uz pomoć legića. Kod djece budimo zanimanje za prošla vremena, razvoj čovječanstva i društvenih odnosa, za nove prostore i kulture, a sve kroz najbolji način učenja, igru. 

Postoje brojne teme iz povijesti koje možemo obraditi uz pomoć legića, počevši od starog vijeka i njegovih građevina, pa do izuma najnovijeg doba. Primjerice, na temelju fotografija djeca slažu značajne svjetske, povijesne građevine, a instruktor njihovu gradnju prati zanimljivim pričama i objašnjenjima. Nastale LEGO građevine djeca smještaju na Edukido podlogu sa zemljovidom svijeta koji je prilagođen njihovom uzrastu. Kroz igru počinju koristiti zemljovid, te time razvijaju osjećaj za snalaženje u prostoru, ali i interes za svijet koji nas okružuje. 

Jedna od najpopularnijih Edukido radionica je Srednjovjekovni dvorac. Na Edukido podlozi s tlocrtom dvorca djeca slažu velebnu građevinu sa svim važnim elementima, zidinama, pokretnim mostom, obrambenim kulama, prostorom za uvježbavanje vitezova, tržnicom, kraljevskom dvoranom. Dok djeca grade, instruktor ih vodi kroz razdoblje srednjeg vijeka, potiče ih da sami zaključuju o funkciji dvorca i njegovih pojedinih dijelova, te kako su živjeli ljudi u srednjem vijeku. Djeci u vrtićima ili nižim razredima osnovne škole još uvijek je apstraktan pojam srednjeg vijeka, ali kroz iskustveno učenje usvajaju osnovne pojmove kojih će se prisjetiti s lakoćom i veseljem kad u 6. razredu budu učili o ovom velikom povijesnom razdoblju. Radionica koja se vrlo dobro nadovezuje na izgradnju srednjovjekovnog dvorca i uspješno povezuje robotiku i povijest je Viteški turnir. Tijekom radionice djeca izrađuju vitezove na konjima koje pokreću LEGO motori. Cilj je napraviti najčvršću konstrukciju koja će izdržati međusobni sraz vitezova. Uz pomoć instruktora djeca uče što je sve potrebno da bi uspješno napravili pobjedničkog viteza. Uče da svaki vitez mora imati opremu, tj. oklop, kacigu, koplje, te na koji način su vitezovi držali koplje da bi se obranili ili da bi pobijedili protivnika. Kroz ove dvije radionice razvijamo interes djece za srednji vijek, te im dajemo osnovu s koje mogu krenuti u daljnja istraživanja. 

Brojni su primjeri tema iz društvenih znanosti koje se mogu obraditi uz pomoć LEGO kockica. Kroz igru i svima omiljena pomagala razbijamo stereotipe o „dosadnim predmetima” koji ih očekuju u školi, te ponovno vraćamo fokus na društvene znanosti i opću kulturu koja u zadnje vrijeme gubi u korist STEM-a.